Monday, October 18, 2010

Let DREAM bcome "mimpi"

ORANG slalu jer cakap mimpi pasti jadi kenyataan satu hari tapi harinie aku da biarkan mimpi terus jadi mimpi...
igt x last post aku cakap aku g i/view nk jd model kat "TOP1" tp aku da hancurkan impian aku sbb org tua2 slalu ckp RESTU ayah n mak PENTING so aku akan terus dgn tradisi itu sebab aku YAKIN satu hari nanti pasti aku akan temui MIMPI aku balik... sumtimes we need 2 leave sumething that we LOVE...

"MASYARAKAT MALAYSIA PRIHATIN KER???"

sorie la kalo post aku nie "sensitip" sikit k.... CERITA nyer smlm aku naik komuter dari SHAH ALAM nk ke KL SENTRAL...terpaksa la aku berdiri sepanjang perjalanan al-maklom la weekend so FULL la...aku x kisah terpaksa berdiri tp HATI aku terkilan coz ade sorang ATOK nie yg bongkok (pic atok kat atas) terpaksa berdiri sama ngan aku sepanjang jalan....tetiba aku terpandang iklan dlm train " KAMI PRIHATIN TERHADAP WANITA,OKU,KANAK2 & ORANG TUA"... Aku tertanya gak ape makna semua iklan2 bercorak macamnie kalo mentaliti masyarakat kita x seperti ini lagi??? masing2 punya kepentingan sendiri harinie... "BUTAKAH", "PEKAKKAH", "BISUKAH", masyarakat kita harinie??? Aku tahu aku pun x sesempurna mana cuma mahu semua fikir kembali ttg KEBAJIKAN golongan2 ini... Ada MATA(lihat), ada TELINGA(dengar), ada MULUT(bersuara)...

No comments:

Post a Comment